Naslov | SPACE MANAGEMENT NA PRIMJERU KONZUMA |
Naslov (engleski) | SPACE MANAGEMENT ON THE EXAMPLE OF KONZUM |
Autor | Matea Jurić |
Mentor | Sandra Mrvica Mađarac (mentor) |
Član povjerenstva | Željka Borzan (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Sandra Mrvica Mađarac (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Željko Sudarić (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Veleučilište "Lavoslav Ružička" u Vukovaru (Poslovni odjel) Vukovar |
Datum i država obrane | 2017-07-05, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija |
Sažetak | Tema završnog rada je space management (upravljanje prostorom). Space management je dio category managementa (upravljanje kategorijama proizvoda). Category management obuhvaća proces svrstavanja proizvoda u robne kategorije. Za svaku od kategorija proizvoda važno je razumjeti proces odlučivanja kupaca, tj. je li najvažniji kriterij za odluku o kupovini cijena ili je to možda okus, miris ili marka.
Upravljanje prostorom u prodavaonici obuhvaća planiranje prostornog rasporeda prodavaonice, slaganje robe na police, te stvaranje ugodne atmosfere. Prodavaonice nastoje što ljepše urediti prostor kako bi privukao kupce, dao im osjećaj povjerenja u kvalitetu proizvoda, potaknuo ih da provedu vrijeme u trgovini, te da kupuju impulzivno. Sve više pažnje pridaje se elementima stvaranja ugodne atmosfere poput rasvjete, glazbe, mirisa i uređenja same prodavaonice koji utječu na ukupan promet prodavaonice.
Upravljanju prostorom na polici trgovci pridaju veliku pažnju. Pravi način izlaganja i smještaja robe na polici je onaj koji zadovoljava potrebe i navike potrošača, a robi omogućuje da svrati na sebe kupčevu pozornost, da kod kupca izazove ugodne emocije, da bude kupcu dostupna i dohvatljiva, te da potakne kupca da posegne za njom i poželi ju uzeti u ruku. Proizvodi na policama moraju biti označeni i osvijetljeni na način koji će potrošačima biti vidljiviji i upečatljiviji. Lijepo uređene police privlače pažnju potrošača i utječu na impulzivnu kupnju.
Na primjeru trgovačkog lanca Konzum u praksi su objašnjena njihova pravila i navike kako funkcionalno urediti prodajni prostor. Prikazan je njihov način smještaja određenih kategorija proizvoda u prostoru same trgovine, smještaj proizvoda na policama kao i izrada planograma. |
Sažetak (engleski) | The topic of the final paper is space management. Space management is a part of category management. Category management implies the process of classifying products into various merchandise categories. For each of the categories it is important to understand the decisive process of a customer, that is, whether the most important criterion for buying is the price or maybe the taste, the smell or the brand. Store space management entails planning a store layout, stacking the shelves with merchandise, as well as creating a comfortable and pleasurable atmosphere. The stores tend to arrange and decorate space to attract customers, give them a sense of trust in the product quality, encourage them to spend time in the store and to buy impulsively. More and more attention is given to the elements that create pleasant atmosphere, such as lighting, music, smell and decorations, which affect the overall sales of a store.
Salespeople pay close attention to shelf space management. The real way of displaying and placing goods is the one that satisfies the needs and habits of the consumer, while bringing the customers’ attention to the product, causing positive emotions in customers, being available and at a hand’s reach and prompting the buyers to take the products with them.
The products on the shelves must belabelled and illuminated so the customers notice them. Nicely decorated and well-organized shelves attract the attention of the customers and affect the impulsive purchase.
In this paper we used Konzum retain chain to show the rules and habits of functional arrangement of sales space. Their way of arrangement of certain category products in the very store was shown, as well as the placing of products on the shelves and making of planograms (merchandise arrangement configurations). |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:150:980830 |
Studijski program | Naziv: Trgovina Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Pristup korisnicima matične ustanove |
Uvjeti korištenja |  |
Datum i vrijeme pohrane | 2017-07-27 08:10:33 |