Naslov | UTJECAJ RADNE TERAPIJE NA AUTIZAM |
Naslov (engleski) | INFLUENCE OF OCCUPATIONAL THERAPY ON AUTISM |
Autor | Gabrijela Grgić |
Mentor | Nada Čajkovac (mentor) |
Član povjerenstva | Vesna Brumnić (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Nada Čajkovac (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Stjepan Jelica (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Veleučilište "Lavoslav Ružička" u Vukovaru (Odjel za zdravstvene studije) Vukovar |
Datum i država obrane | 2022-11-03, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti |
Sažetak | Pervazivni razvojni poremećaji, od kojih ključno mjesto zauzima autizam, su poremećaji koji počinju u ranom djetinjstvu, već u prve tri godine, a uzrokuju teška oštećenja u sljedeća tri područja: razvoju socijalne interakcije, razvoju verbalne i neverbalne komunikacije uz postojanje stereotipnog ponašanja te razvoju ograničenih interesa i aktivnosti. Iako je uzrok nastanka autizma još uvijek nepoznanica, neki autori smatraju kako postoji poveznica između nastanka autizma i hladnih/odbijajućih roditelja, moždanih oštećenja, genetskog naslijeđa i slično, no to su samo teorije koje ne mogu sa sigurnošću potvrditi uzrok poremećaja, već objašnjavaju samo njegove pojedine dijelove. Uspostava dijagnoze se preporučuje tijekom druge godine života, a sama dijagnostika je zahtijevan i složen proces koji zahtijeva stručno znanje i iskustvo. Što se liječenja, odnosno rehabilitacije tiče, postoji niz raznih pristupa i metoda za ublažavanje simptoma autizma. Intervencije temeljene na bihevioralnom pristupu se koriste kao osnovni alat za razvijanje socijalnih vještina, no postoji niz drugih intervencija koje u međusobnoj kombinaciji dovode do zadovoljavajućih rezultata. K |
Sažetak (engleski) | Pervasive developmental disorders, of which autism plays a key role, are disorders that begin in early childhood, already in the first three years, and cause severe damage in the following three areas: the development of social interaction, the development of verbal and non-verbal communication with the existence of stereotyped behavior, and the development of limited interests and activities. Although the cause of autism is still unknown, some authors think that there is a link between the onset of autism and cold/rejecting parents, brain damage, genetic inheritance and similar, but these are only theories that cannot confirm the cause of the disorder with certainty, but only explain its individual parts. Diagnosis is recommended during the second year of life, and the diagnosis itself is a demanding and complex process that requires professional knowledge and experience. As far as treatment and rehabilitation are concerned, there are a number of different approaches and methods for reducing the symptoms of autism. Interventions based on the behavioral approach are used as a basic tool for developing social skills, but there are a number of other interventions that, in combination with each other, will lead to satisfactory results. |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:150:302836 |
Studijski program | Naziv: Fizioterapija Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) fizioterapije (bacc. physioth.) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Pristup korisnicima matične ustanove |
Uvjeti korištenja |  |
Datum i vrijeme pohrane | 2022-11-04 09:47:11 |